Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob a podmienky reklamácie nákupu tovaru prostredníctvom webového rozhrania kniholo.cz (ďalej len „webové rozhranie“), ktoré

prevádzkuje podnikateľ

Adam Misař, se sídlom Žehuň 144, 289 05 Žehuň,

IČ: 04700945,

nie je platcom DPH, zapísanom v živnostenskom registri vedenom Mestským úradom Nymburk,

č.j.120/26659/2017/Čer

Adresa pre doručovanie: Žehuň 144, 289 05 Žehuň

Telefónne číslo: +420 721 016 780

Kontaktný e-mail: info@kniholo.sk

a Vami ako kupujúcim (spotrebiteľom)

Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami, a to už před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout obchodu kniholo.cz potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.

ZÁRUČNÉ PODMIENKY

  1. Kontrola tovaru pri prevzatí

Kupujúci pri prevzatí od prepravcu riadne a starostlivo skontroluje stav zásielky (najmä počet balíkov, neporušenosť firemnej pásky s logom, neporušenosť či poškodenie obalu) podľa prepravného listu. Kupujúci ďalej skontroluje kompletnosť tovaru, najmä, že balenie obsahuje všetko, čo obsahovať má.

Všetky nezrovnalosti je potrebné predávajúcemu nahlásiť, pri prevzatí od prepravcu ich vyznačiť v odovzdávacom protokole prepravcu alebo kupujúci môže prevzatie zásielky odmietnuť, alebo vždy je možné všetko nahlásiť na e-mail info@kniholo.sk či tel: 721 016 780, alebo adresu predajcu.

Vyššie uvedeným, nie je dotknutá zákonná lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dáva však obchodu možnosť preukázať, že nejde o rozpor s kúpnou zmluvou.

Ako predajca totiž zodpovedáme za to, že tovar pri poskytnutí nemá vady a že je poskytnutý v zhode so zmluvou. Zhodou so zmluvou sa rozumie najmä to, že tovar zodpovedá svojmu popisu.

Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady a ďalej zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci vec prevzal:

– vec má vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,

– vec sa hodí na účel, ktorý na jej použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa,

– vec je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti.

– vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí kupujúcim, pokiaľ predajca nepreukáže opak.

      2. Uplatnenie a vybavenie reklamácie

Reklamáciu u nás uplatnite bez zbytočného odkladu od zistenia vady.

Lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim a je dlhý 24 mesiacov. Lehota končí dňom, ktorý sa číselným označením zhoduje s dňom, kedy začala ao príslušný počet mesiacov neskôr.

Reklamáciu je možné uplatniť e-mailom, písomne ​​alebo telefonicky. Pri reklamácii môžete využiť tento formulár.
Okamihom uplatnenia reklamácie je okamih, kedy nám bol oznámený výskyt vady a uplatnené právo zo zodpovednosti za vady poskytnutého tovaru. Prosíme o čo najdetailnejší popis toho, čo reklamujete, uvítame prípadne aj fotografie. Kniholo. sk odporúča taktiež zvoliť si požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, dobropis). Ako doklad o záruke vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru doklad o zakúpení (faktúra) so zákonom uvedenými údajmi. Priloženie dokladu nie je podmienkou reklamácie, ale výrazne nám uľahčuje jej vybavovanie.

Doručené reklamácie vybavujeme bez zbytočného odkladu, o prijatí reklamácie rozhodneme ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Reklamácia vrátane odstránenia vady je vybavená čo najskôr, najneskôr však do 30 dní odo dňa jej uplatnenia, pokiaľ sa nedohodneme inak. O uplatnení reklamácie Vám vystavíme písomné potvrdenie.

V niektorých prípadoch je nutné k celkovému vybaveniu reklamácie odovzdať reklamovaný tovar predajcovi späť. V tomto prípade budete po uplatnení reklamácie vyzvaní na spätné dodanie tovaru na adresu obchodu. Zásielka musí v tomto prípade obsahovať: reklamovaný tovar (prípadne jeho príslušenstvo) a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (najmä spiatočná adresa a tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je identifikácia pôvodu aj závady tovaru sťažená. Kupujúci si je ďalej vedomý, že ak nedodá reklamovaný tovar vrátane obdržaného príslušenstva, potom v prípade odstúpenia kupujúceho od zmluvy bude kupujúcemu vrátená kúpna cena znížená o cenu nedodaného príslušenstva.

Reklamáciu vrátane odstránenia vady vybaví predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od nasledujúceho dňa od podania reklamácie. Lehotu 30 dní je možné po uplatnení reklamácie predĺžiť po dohovore so spotrebiteľom – také predĺženie nesmie byť na dobu neurčitú alebo neprimerane dlhú. Po uplynutí lehoty resp. predĺženej lehoty sa má za to, že vada na veci skutočne existovala a spotrebiteľ má rovnaké práva, ako by išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.

 

Ak je kupujúci-podnikateľ (nie spotrebiteľ), predávajúci sa zaväzuje o reklamácii rozhodnúť v lehote 40 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. O tomto rozhodnutí bude kupujúci podnikateľ informovaný na kontaktný e-mail.

Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Predávajúci má právo zamietnuť reklamáciu tovaru v prípadoch, keď reklamovaný tovar je znečistený alebo nespĺňa základné predpoklady pre hygienicky bezpečné odovzdanie tovaru na reklamačné konanie. Pri uplatnení reklamácie ďalej žiadame kupujúci, aby brali do úvahy to, že záruka sa nevzťahuje na opotrebenie spôsobené obvyklým užívaním veci.

Po vybavení reklamácie predávajúci upozorní o ukončení reklamácie kupujúceho buď telefonicky, SMS, alebo e-mailom. Pokiaľ bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu kupujúceho.

Po vybavení uznanej reklamácie opravou alebo výmenou sa predlžuje záruka tovaru o dobu trvania reklamácie. Doba trvania reklamácie sa počíta od dňa nasledujúceho po jej uplatnení do dňa, kedy bol kupujúci o vybavení informovaný.

Pri vybavení reklamácie vrátením čiastky za tovar (dobropisom) predávajúci bude v rámci uznanej reklamácie po vystavení dobropisu (opravného daňového dokladu) vracať prijatú čiastku bezodkladne, a to rovnakým spôsobom, akým sme od Vás peňažné prostriedky prijali, alebo spôsobom, aký budete požadovať.

Kupujúci má právo na úhradu účelne vynaložených nákladov, spojených s uplatnením oprávnenej reklamácie. Tieto náklady sú chápané ako najmenšie nutné. Najmä sa jedná o poštovné na zaslanie reklamácie. Tieto náklady Vám uhradíme spôsobom, aký budete požadovať.

Kupujúci je povinný skontrolovať preberaný tovar a jeho súlad s výdajným protokolom reklamácie. Kupujúci ďalej skontroluje kompletnosť tovaru, najmä, že balenie obsahuje všetko, čo má obsahovať.

 

         3.  Záverečné ustanovenia

Práva kupujúceho vyplývajúce zo zákona nie sú týmto Reklamačným poriadkom nijako dotknuté.

Tento reklamačný poriadok je platný a účinný od 1.11.2022.